Zaznacz stronę
Zdrowy gainer

ZDROWY GAINER

Jak przygotować zdrowy gainer i dlaczego lepiej zrobić go samemu niż kupować:

NA CO UWAŻAĆ

Najczęściej spotykane gainery to mieszanki oparte w dużej mierze na cukrze. O negatywnych konsekwencjach nadużywania cukru możesz przeczytać w artykule: „Co wiesz o węglowodanach”. Dlatego jeżeli brakuje ci czasu na pełnowartościowy posiłek przed treningiem, przygotuj własny zdrowy gainer z naturalnych składników.

CZEGO UŻYWAĆ

Warto użyć masła migdałowego , które jest  bogate w zdrowe tłuszcze  ale także niezbędne mikroelementy i witaminy. Zawiera  witaminy z grupy B, E i składniki mineralne (fosfor, magnez, żelazo, wapń, potas, cynk, sód) ale także białko i błonnik.

Migdały są źródłem witaminy E, czylitokoferolu – silnego przeciwutleniacza, który zapobiega powstawaniu wolnych rodników. Ponadto mają one sporo białka – ok. 20 mg/100 g produktu, czyli mniej-więcej tyle, co mięso.  Jednym z aminokwasów, które występują w nim w większych ilościach jest arginina – wchodzi ona w skład karnityny, mającej wpływ na wydolność mięśni. Oprócz tego w migdałach znajdziemy witaminy B1, B2, potas, magnez, cynk, miedź i mangan.

Jeśli chodzi o kwasy tłuszczowe – są to przede wszystkim te jednonienasycone, które wpływają pozytywnie na układ sercowo-naczyniowy, pracę mózgu i ogólna sprawność układu nerwowego.

GAINER  MIGDAŁOWY

Składniki na 1 porcję:

*250 ml pełnotłustego mleka pasteryzowanego (nie UHT)

*1 banan

*1 łyżka  masła z migdałów

*1 łyżka płatków owsianych

*szczypta kakao lub cynamonu

Banan, płatki, masło orzechowe zmiskować w blenderze. Dolać mleko i ponownie zmiksować.

Napój do szklanki do szklanki i posypuję szczyptą kakao albo cynamonu.

CO JESZCZE

Możesz przygotować także napój który da ci energetycznego kopa poza tym  także

Przepis z książki „Juiceman” Andrew Cooper., tutaj możesz zobaczyć jego video: ‚Best vegetables for juicing‚ Kompozycja naturalnych składników dająca „energetycznego kopa” poza tym zawierająca wiele wartościowych składników odżywczych. Zawiera dwa niezwykłe składniki : nasiona konopi i siemię lniane.

Nasiona konopi (siemię konopne) są nazywane supers kładnikiem diety ze względu na idealną proporcję kwasów omega-6 do omega-3 oraz zawartość 10 aminokwasów, co sprawia, że są doskonałym źródłem białka.

Spożywanie kwasów omega-3 pochodzących z siemienia lnianego: obniża poziom cholesterolu całkowitego oraz LDL – zmniejszając ryzyko wystąpienia chorób serca. Reguluje ciśnienie, poprzez ochronę naczyń krwionośnych przed degeneracją, pomaga w zapaleniu stawów, w chorobach nerek. Obniża poziom cholesterolu, jest pomocne w leczeniu trądziku, egzemy, łuszczycy, oparzeń i trądziku różowatego. Siemię lniane hamuje procesy zapalne w chorobach autoimmunologicznych, wspomaga walkę z problemami z prostatą, niepłodnością męską i impotencją.

GAINER  ENERGETYZUJĄCY

Składniki:

* 350 ml mleka migdałowego,

* łyżki siemienia lnianego,

* trzech łyżek nasion konopi,

* odrobiny papryczki chili,

* pół obranej limonki,

* garści pokrojonego w kostkę mango,

* mrożonych malin,

* pół mrożonego banana.

Wszystkie składniki miksujemy na gładką masę.

Smacznego!